reklama

...asi tomu nerozumiem...

V čase keď je okolo nás celá hromada rôznych informácií sa mi občas stane, že sa pustím do čítania niečoho, čomu nakoniec aj tak nerozumiem. Občas sa to asi pritrafí každému. Stáva sa mi však, že sa stretnem s textom ktorému rozumiem a nerozumiem zároveň.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tak napríklad som si prečítal článokv ktorom som narazil na dvetvrdenia ktoré ma prekvapili. To prvé znelo: Počas siedmichrokov od roku 1997 skúmali autori výskumu 507 portugalských detí vo veku 8 až12 rokov, ktoré mali plombu buď z amalgámu alebo z látky na báze živice.“ Po niekoľkých doplňujúcich vetách to pokračovalo: „Po siedmych rokoch sa dve skupiny detí od seba zásadnenelíšili.“ A tu môžem konštatovať, že je všetko v poriadku, žerozumiem. A nasleduje ďalšie tvrdenie: „Na základe výskumu sme usúdili, žepôsobenie ortuti v zubnom amalgáme neovplyvňuje nervovú sústavu jedinca.Nezistili sme žiaden nepriaznivý vplyv na funkcie nervového systému detívyplývajúce z použitia zubného amalgámu.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemienim vôbec spochybňovať toto tvrdenie. Nedisponujemžiadnym dôkazom opaku.

Prečo teda vlastne polemizujem? Nech to prevraciamakokoľvek, z uvedených prvých dvoch viet mi vyplýva len jedno: „Plombyz amalgámu a zo živice vplývajú na sledované veličiny rovnako“. Nikde tamnevidím dôvod tvrdiť, že ortuť v zubnom amalgáme… atď atď. Takže vlastne nerozumiem.

Druhý príklad je vlatne z tej istej oblasti. Článokbol uvedený pod názvom "Med neublíži,ale ani nevylieči."

A tu je niekoľko viet z tohoto článku:

-Med je zdravý, ale za liek je považovaný len vďaka poverám,tvrdia lekári.

-"Nestretol som sa zatiaľ so žiadnou serióznou vedeckouštúdiou, ktorá by tieto informácie potvrdila. Všetko sú to skôr ľudovémúdrosti, ktoré sa po stáročia odovzdávali ďalším generáciám"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

-Podľa nedávno uverejnenej práce britských vedcov je medúčinný pri hojení rán najmä v prípadoch, keď sa obzvlášť ťažko zaceľujú. Prejeho antibakteriálne vlastnosti odporučili chirurgom aplikovať ho aj na pooperačnérany.

Wikipédia uvádza takúto definíciu lieku. Môj názor na med ako lieknie je vôbec podstatný. A vlastne by mi mohlo byť aj jedno či liekom je, alebo nie je. Nevčelárim už viac ako desať rokov a jem ho vtedy keď mi chutí. Za dôležité aradostné považujem to, že vedci nachádzajú stále viac spôsobov ako človeku pomôcť. No nech saakokoľvek vraciam k článku a skúšam pochopiť jeho titulok, nerozumiem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Sedelo" by mi tam: „Med môže ublížiť, ale ajvyliečiť“. (Ako skoro každý liek, či ne?)

Miroslav Šoltés

Miroslav Šoltés

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zaujímam sa o počítače, IT a obchod. Amatérsky sa venujem alternatívnym metódam liečenia. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu