reklama

Zdravie naše každodenné

Dobré zdravie stojí viac ako najväčšie bohatstvo. (príslovie) Ešte som sa nestretol s človekom, ktorý by nemal vlastnú jasnú predstavu o bohatstve (Aj keď Robert Kiyosaki by možno nesúhlasil.) Stále častejšie sa však pristihnem pri myšlienke, že mnoho ľudí nemá svoju predstavu o zdraví, alebo že o tejto téme radšej nerozmýšľajú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V časti o sebe píšem, čomu všetkému sa venujem a pritom som zatiaľpísal iba o kozách. (Mimochodom pribudli dve kozliatka.) Je čas to napraviť, tak sa vrátim k témez perexu. Ako je to teda so zdravím?

Zdravie má mnoho definícií. Okrem tej ktorú uvádza WHO, by sa ďalšia našla v Ajurvéde asvoje pripomienky k definovaniu zdravia, by vzhľadom na rozdielne pohľadyna princípy života uviedla ktorákoľvek„tradičná medicína“, alebo filozofia.

Uvediem niekoľko príkladov toho, akoo zdraví hovoria ľudia s ktorými sa rozprávam, alebo ma požiadajúo radu:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- Doteraz som bola zdravá. Dva, tri razy doroka som vybrala antibiotiká a všetko bolo v poriadku. Teraz ma všakveľmi začali bolieť kĺby na rukách a antibiotiká vôbec nezaberajú...

- Dcéra bola stále zdravá, až pokiaľ jejnemuseli vyoperovať obličku poškodenú refluxom, ktorý mala od narodenia. Terazjej lieky nezaberajú, má problémy s pokožkou a ani druhá obličkanepracuje na 100%....

- Moje vnúčatá sú zdravé, to vieš, nejakúalergiu to má dnes každý. Vezmú tabletky a všetko je v poriadku.

Myslím si, že zdravie o ktorom sa hovorív týchto citátoch by sa nevpratalo do žiadnej zo spomínaných definícií.Z takýchto a podobných tvrdení mám pocit, že pre niektorých ľudíkončí zdravie až vtedy, keď prestanú zaberať lieky. Lieky na ktoré si zvykli,ktoré pokladajú za bežné. Podľa mňa je už toto choroba. Nepochybujem, že niektoríľudia si musia svoje zdravie počas dlhého obdobia života kompenzovať liekmi.O tom, že v niektorých prípadoch nie je možné hovoriť o zdraví,aj keď dotyčný človek žiadne lieky neberie, tiež nepochybujem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veď podľa už spomenutej Svetovej zdravotníckejorganizácie a jej definície zdravia, v 70 až 95% svetová populácia nie jezdravá.

Na svoje zdravie sa často pozeráme ako napocit. Rovnako ako na radosť či hnev, prekvapenie. Jednoducho sa cítime zdravía potom je to výborné. Ak sa tak necítime a potom je to zléa musíme počkať kým to prejde, alebo vyhľadať pomoc.

Všetci tí, ktorí sa zaoberajú zdravím, bezrozdielu v tom, podľa akej definície k nemu pristupujú, hovoria o prevencii ako o najlepšomprístupe k zdraviu.

Myslime na prevenciu. Dávajme na seba pozora nenechajme sa učičíkať pohodlným pocitom že je všetko v poriadku ajvtedy, ak musíme podchvíľou siahnuť po antibiotikách, liekoch na utíšenie bolesti či potlačenie alergickejreakcie. Pracujme na svete okolo nás tak, aby nebol záťažou pre nás, naše detia ani naše vnúčatá. Neuverme že to tak nejde, že je to daň rozvojua pokroku. Rozvoj a pokrok by tu mal byť pre prospech nášho životaa zdravia a nie proti nim.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

P.S. Pred niekoľkými mesiacmi sa moja mama vrátilaod lekára s krabičkou antibiotík. Dôvodom bola analýza„krvného obrazu“, v ktorej sa vyskytla mierne vyššia hodnota počtu bielych krviniek.Naozaj si nemyslím, že je moja mama zdravá z pohľadu ktorejkoľvekz definícií uvedených na začiatku, ale bola moja mama po vybratí liekovzdravšia? Dostalo jej zdravie šancu?

Miroslav Šoltés

Miroslav Šoltés

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zaujímam sa o počítače, IT a obchod. Amatérsky sa venujem alternatívnym metódam liečenia. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu